Autorităţile au scos la iveală în urmă cu câteva luni faptul că Volkswagen a trişat în cadrul testelor care indicau emisiile maşinilor. Pentru a realiza acest lucru, s-a folosit de un software special instalat în calculatorul de bord al tuturor autovehiculelor diesel produse între 2008 şi 2015. În timpul testelor, software-ul făcea posibil ca motorul să intre într-un mod diferit. Mai exact, acesta nu funcţiona la capacităţile optime, iar emisiile se încadrau în acest fel în limitele impuse de autorităţile din America.

Acum, se pare că Audi ar fi implicată într-un scandal similar. Conform unor informaţii publicate de către cei de la Bild am Sonntag, autorităţile din statul american California ar fi descoperit sute de mii de maşini care beneficiau de un program al cărui rol era reducerea emisiilor. După cum scrie Jalopnik, nici Audi, nici autorităţile americane nu au publicat, deocamdată, un comunicat oficial cu privire la acest subiect, iar Bild nu a menţionat vreo sursă. Informaţia a fost, totuşi.

Programul ar fi fost descoperit în urmă cu câteva luni, însă, din motive necunoscute, a rămas secret până în ziua de azi. Aşa cum era de aşteptat, modul în care funcţionează este relativ simplu. După pornire, maşina se află într-un mod în care emisiile erau extrem de reduse. Totuşi, dacă volanul era mişcat la mai mult de 15 grade, modul era dezactivat şi maşina rula normal, consumând mai mulă benzină şi poluând mai mult.

Oficialii companiei erau conştienţi de faptul că singurele situaţii în care volanul nu s-ar mişca ar fi testele. Din acest punct de vedere, asemănările dintre cazul acesta şi cel în care a fost implicată Volkswagen sunt evidente. Singurele modele implicate ar fi fost cele cu cutii de viteze automate marcate cu indicatorul AL 551. Atât maşinile diesel, cât şi cele pe benzină ar fi beneficiat de software, iar printre modelele vizate s-ar afla Audi Q5 şi Audi Q7. Cele mai noi autovehicule nu ar fi afectate, întrucât compania ar fi încetat să mai folosească software-ul în urmă cu câteva luni de zile.