Decizia va asigura 7.000 de locuri de muncă, fiind posibilă crearea de noi slujbe, în urma „sprijinului şi asigurărilor primite din partea Guvernului britanic”, se arată în comunicatul producătorului auto nipon.

Şeful alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a avertizat luna trecută că va opri noile investiţii în Marea Britanie dacă nu are garanţia că va primi compensaţii pentru tarifele impuse maşinilor fabricate în Marea Britanie, în eventualitatea unor negocieri dure privind Brexitul.

Producţia următoarei generaţii de Qashqai ar urma să înceapă în 2018 sau 2019 iar decizia producerii SUV-ului X-Trail în Marea Britanie este una neaşteptată. Fabrica Nissan este cea mai mare din Marea Britanie şi produce anual 475.000 de vehicule, din care 80% sunt exportate pe 130 de pieţe internaţionale. La Sunderland sunt produse modelele Qashqai, Note, Juke şi Leaf iar la furnizorii acestei unităţi lucrează aproximativ 24.000 de persoane.

„Sunt încântat să anunţ că Nissan va continua să investească în Sunderland. Sprijinul şi asigurările primite din partea Guvernului britanic ne-au convins să producem la Sunderland noul model Qashqai şi SUV-ul X-Trail”, a afirmat Carlos Ghosn.

Decizia Nissan reprezintă un vot de încredere care arată că Regatul Unit este deschis afacerilor după votul pentru ieşirea ţării din UE, a declarat premierul Theresa May.

Analiştii apreciază că, în funcţie de rezultatele negocierilor, Brexitul ar putea avea ca rezultat noi tarife comerciale care vor afecta competitivitatea exporturilor de vehicule din Marea Britanie către UE şi restul lumii.

Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au înregistrat o creştere record în septembrie, datele sugerând o atenuare a incertitudinilor provocate de ieşirea ţării din Uniunea Europeană (Brexit).

Livrările au urcat cu 1,6% luna trecută, la 469.696 unităţi, pe fondul majorării cererii din partea companiilor, a anunţat miercuri Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT). În topul celor mai bine vândute modele se află Ford Fiesta, Vauxhall Corsa, Volkswagen Golf, Ford Focus şi Nissan Qashqai.

Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.