Incidentul, considerat drept unul grav de numeroşi comentatori, a avut loc pe 5 octombrie la ora locală 20:40. Un avion de tipul Embraer 195 al companiei italiene Air Dolomiti, care efectua un zbor pentru compania Lufthansa pe ruta Bruxelles-Munchen, s-a poziţionat pe calea de acces din capătul pistei, unde în mod normal ar fi trebuit să aştepte permisiunea de decolare. Însă echipajul acestui avion a ignorat instrucţiunile controlorului de trafic şi a pătruns pe pistă, decolând imediat în loc să aştepte.

În acel moment un avion de tipul Airbus A320 al companiei irlandeze Aer Lingus, care venea de la Dublin, se pregătea să aterizeze pe aceeaşi pistă, fiind la o altitudine de circa 80 de metri şi mai avea aproximativ 10 secunde până la limita pistei. Pentru a evita coliziunea, controlul de trafic a cerut imediat echipajului acestui avion să execute manevra de 'Go Around', adică să ia imediat altitudine pentru a relua ulterior manevrele de aterizare.

Autorităţile belgiene au demarat o anchetă, iar incidentul readuce în discuţie problema folosirii excesive a pistei diagonale a aeroportului Zaventem.

Avioanele care folosesc această pistă survolează Bruxelles-ul, iar localnicii se plâng de zgomotul produs de avioane.