„Emisiunile au fost reluate la prânz” (3:00 GMT), a declarat un responsabil din cadrul ministerului.

Reluarea acestei campanii, care în august a suscitat ameninţări cu represalii militare nord-coreene, intervine în timp ce comunitatea internaţională încearcă să găsească răspunsul eficient la anunţul făcut de Phenian, miercuri, că a testat cu succes o bombă cu hidrogen. Puternicele difuzoare situate la frontiera intens militarizată dintre cele două ţări difuzează un program eclectic alcătuit din muzică pop, buletine meteo, informaţii sau critici la adresa regimului nord-coreean.

Această metodă de război psihologic îşi găseşte originea în perioada conflictului deschis dintre cele două ţări (1950-1953), când unităţi mobile echipate cu difuzoare se deplasau de-a lungul unei linii de front extrem de schimbătoare. Ea poate părea învechită însă este foarte eficientă.

Aceste mesaje de propagandă din vara trecută, într-un context de puternice tensiuni între cele două Corei, au înfuriat Phenianul, care a ameninţat cu tiruri de artilerie pentru a face să tacă difuzoarele.

În cele din urmă, Seulul le-a oprit în cadrul unui acord, la sfârşitul lunii august, care a permis stoparea unei escaladări periculoase ce ameninţa să degenereze într-un conflict armat.

Anunţul unui nou test nuclear a provocat o cascadă de condamnări internaţionale, cu toate că majoritatea experţilor se îndoiesc că mecanismul testat a fost o bombă cu hidrogen, cum pretinde Phenianul.

Au fost lansate numeroase consultări diplomatice, în urma unei reuniuni de urgenţă a Consiliului de Securitate al ONU care a promis să înăsprească lista de sancţiuni impuse Coreii de Nord după precedentele sale teste (2002, 2009 şi 2013).

Atenţia se îndreaptă în special asupra principalului aliat al Phenianului, China, care, dacă a condamnat testul nuclear, nu a arătat până în prezent că este pregătită să aprobe o înăsprire semnificativă a sancţiunilor contra Coreii de Nord.