„După ieşirea din cockpit a comandantului de zbor, copilotul a rămas singur la comenzi şi, în mod deliberat, a manipulat butoanele care acţionează coborârea aparatului”, a declarat procurorul Brice Robin în cadrul unei conferinţe de presă. „Copilotul a refuzat să deschidă uşa pentru a-i permite comandantului să revină în cockpit, chiar dacă acesta bătea în uşă violent”, a adăugat procurorul.

„Acţiunea copilotului, de naţionalitate germană şi neînregistrat ca terorist, poate fi interpretată ca o dorinţă de a distruge avionul”, a precizat procurorul. Cu toate acestea, potrivit sursei citate, nu există motive ca incidentul să fie considerat unul terorist, cazul fiind tratat ca unul de omucidere involuntară.

Pe de altă parte, procurorul nu a folosit cuvântul sinucidere pentru a descrie acţiunea copilotului. „Oamenii care se sinucid de obicei fac asta singuri... Nu numesc asta sinucidere”, a precizat Robin.

Potrivit justiţiei franceze, copilotul german este Andreas Lubitz şi ar avea 28 de ani. El ar fi fost conştient înainte de impact. „Ritmul respiraţiei lui era normal. Nu era respiraţia cuiva pe cale să comită un act. Nu a spus un cuvânt” a spus procurorul francez.

Brice Robin a mai afirmat că pasagerii nu şi-au dat seama că avionul se prăbuşeşte decât în ultimul moment. „Putem auzi ţipetele (pasagerilor — n.r.) cu doar câteva minute înainte de prăbuşirea avionului”, a spus oficialul.

Avionul Airbus A320 al companiei Germanwings, având la bord 144 de pasageri şi şase membri ai echipajului, s-a prăbuşit marţi dimineaţă într-o zonă muntoasă din sud-estul Franţei. Resturile avionului sunt în Masivul Pic de l'Estrop, la altitudinea de peste 2.500 de metri, unde sporadic este zăpadă, unde sunt rafale puternice de vânt, ninsori şi ploi.

Alte incidente similare:

- 29 noiembrie 2013: Un avion care efectua o cursă între Mozambic şi Angola s-a prăbuşit în Namibia, cu 33 de persoane la bord. Investigaţiile au arătat că aeronava a fost prăbuşită intenţionat de pilot la scurt timp după ce copilotul a părăsit cabina de pilotaj;

- 31 octombrie 1999: Un Boeing 767 al EgyptAir s-a prăbuşit la 30 de minute după ce a decolat din New York. Au murit 217 persoane. Potrivit anchetei, accidentul a fost cauzat de căpitan, dar nu au fost prezentate dovezi concludente despre acest fapt;

- 19 decembrie 1997: Peste 100 de oameni au murit după ce un Boeing 737 care efectua o cursă între Indonezia la Singapore s-a prăbuşit. Pilotul care suferea de „mai multe dificultăţi legate de muncă" a fost suspectat că a oprit înregistratoarele de zbor şi a prăbuşit intenţionat aeronava.