În al treilea trimestru din 2015, numărul de vehicule de pe piaţa Marii Britanii a crescut cu 600.000 de unităţi, ajungând la 25,8 milioane. În SUA, sunt 275 de milioane de maşini, iar cele mai multe din toate aceste maşini au nevoie de benzină sau motorină.

În acest context, pare foarte ciudat că în ultimele decenii numărul de staţii de benzină a scăzut uşor. De pildă, din 2002 până în 2012 numărul de benzinării a scăzut de la 170.018 la 156.065. Cum e posibil ca, în condiţiile în care cererea de combustibili este atât de mare, să se reducă numărul de benzinării?

Un răspuns se leagă de terenuri: în oraşele mari şi în jurul acestora, preţurile suprafeţelor de teren sunt tot mai mari. Conform New York Times, în Manhattan sunt 50 de benzinării, mai puţine cu 30 faţă de acum opt ani.

Pe de altă parte, afacerile cu benzinării nu sunt profitabile decât la rulaje foarte mari de mărfuri şi combustibili. Statisticile arată că pe piaţa din SUA, doar una din trei staţii de benzină câştigă bani. Un retailer obişnuit câştigă 200 de dolari pe zi.

Unul dintre motive, cel puţin pe piaţa americană, este preţul redus al combustibililor. Pe de altă parte, în SUA, la benzinării clienţii puteau nu numai să alimenteze, ci să-şi şi repare maşinile. În prezent, cu modele de maşini tot mai complicate şi tehnologizate, un atelier mecanic neutilat cu sisteme complicate nu mai poate face faţă. Ori tocmai această tehnologie necesară pentru reparaţii este costisitoare, iar antreprenorii care au deţinut astfel de afaceri nu pot ţine pasul cu noile tendinţe.