Întrebat de deputatul comunist dacă vârsta aeronavelor este sigură pentru zbor, în contextul incidentului legat de un zbor operat din Heraklion la Chişinău de către Fly One şi care din cauza unor defecţiuni a ajuns cu întârziere la Chişinău, Nicolae Buzu a spus că nu contează vârsta aeronavei ci când este reparată aeronava şi unde, informează IPN.

Toate aeronavele companiei au obţinut autorizaţii internaţionale ce le permite să transporte pasageri, totodată operatorul a fost supus şi unui audit internaţional şi toate rezultatele au demonstrat că Fly One corespunde cerinţelor de transportare a pasagerilor din Europa şi aeronavele corespund cerinţelor.

Acesta a adăugat că problema Republicii Moldova nu sunt aeronavele cu vârsta pe care o au, dar numărul insuficient al acestora, iar defecţiunile la aparatele de zbor au loc în orice stat nu doar în Moldova. În această ordine de idei, Nicolae Buzu, a adăugat că Fly One a mai achiziţionat o aeronavă cu vârsta de zece ani, iar la finele lunii curente aceasta va fi adusă în Moldova.

Despre mecanismele de responsabilizare a operatorilor aerieni, Nicolae Buzu a spus că pentru aceasta exista legislaţia recent aprobată menită să protejeze pasagerii, iar atunci când directorii companiilor aeriene se vor responsabiliza singuri pentru că vor fi nevoiţi să întoarcă pasagerilor milioane de dolari pentru prejudicii.
 
O aeronavă a companiei Fly One care efectua cursa directă Heraklion-Chişinău, cu 170 de pasageri la bord, a făcut cale întoarsă duminică, 2 iulie, după decolarea de pe aeroportul internaţional „Nikos Kazantzakis”, pe insula Creta. Un comunicat de presă al companiei preciza că toţi pasagerii care se aflau la bordul navei erau în siguranţă şi le-a fost oferită cazare şi hrană. Incidentul a avut loc din cauza unui semnal al sistemului de comandă al aeronavei, care a impus necesitatea unor verificări suplimentare.