În afară de numeroase diferenţe în ce priveşte dimensiunile spaţiului din avion şi serviciile de la bord, cele mai mari îngrijorări sunt legate de probabilitatea legată de întârzieri. Este suficientă o întârziere de zbor pentru ca magia unei vacanţe să fie spulberată. Iar diferenţele de la o linie aeriană la alta sunt mari: riscul de întârzieri în cazul unora este de 55%, iar în cazul altora scade până la 11%.

În fiecare an, FlightStats, o companie care se ocupă cu adunarea de informaţii legate de zborurile aeriene face un clasament al celor mai bune şi celor mai proaste linii, în funcţie de întârzieri.

Top 10 cele mai proaste linii aeriene în 2016
10. Hainan Airlines – 30,3%
9. Korean Air – 31,74%
8. Air China – 32,73%
7. Hong Kong Airlines – 33,42%
6. China Eastern Airlines – 35,8%
5. Asiana Airlines – 37,46%
4. Philippine Airlines – 38,33%
3. Air India – 38,71%
2. Icelandair – 41,05%
1. El Al – 56%

Top 10 cele mai bune linii aeriene în 2016
10. Qantas – 15,7%
9. TAM Linhas Aéreas – 14,93%
8. Delta Air Lines – 14,83%
7. Singapore Airlines – 14,55%
6. ANA – 14,46%
5. Austrian – 14,26%
4. Qatar Airways – 13,66%
3. JAL – 12,2%
2. Iberia – 11,82%
1. KLM – 11,47%