Potrivit lui Codreanu, nu poate să dicteze un agent economic legislativului ce documente să aprobe, este un precedent periculos dacă se ajunge la pârghii care pot fi utilizate pe viitor. Acesta crede că primarul general Dorin Chirtoacă se face vinovat de tot ceea ce se întâmplă în municipiu, iar şeful Direcţiei Generale Transport Public şi Căi de Comunicaţie, Primăria Chişinău, Igor Gamreţchi, este responsabil de tot ceea ce se întâmplă în domeniul infrastructurii rutiere. „CMC nu are împuternicire să îl demită nici prin instanţă de judecată”, a afirmat consilierul în cadrul aceleiaşi emisiuni.

În ce priveşte proiectul privind amenajarea parcărilor cu plată în Chişinău de către un agent economic străin, Codreanu a menţionat că contractul respectiv este în detrimentul fiecărui cetăţean al mun. Chişinău, deoarece e vorba de un contract încheiat pe 25 de ani şi de taxe pe care le vom suporta fiecare. „Nu înţeleg de ce se recurge la asemenea scheme. Consilierii nu vor vota pentru contractul semnat de Nistor Grozavu şi Direcţia Generală Transport Public şi Căi de Comunicaţie şi nici regulamentul în forma în care a fost prezentat”, a comunicat funcţionarul.

Acesta nu e parteneriat, dar hoţie!

Ruslan Codreanu a afirmat pentru Jurnal de Chişinău că acest parteneriat este împotriva intereselor locuitorilor municipiului Chişinău. Ar fi fost logic dacă ar fi fost elaborat un regulament cu privire la parcări ce să stabilească regulile de joc pentru primărie, şoferi şi pietoni. Apoi, având un cadru legal, să fie organizat un tender pentru ca firmele să ştie regulile jocului. La noi este totul pe invers. S-a făcut un tender, a fost desemnat câştigător un consorţiu înfiinţat cu o lună înainte de a depune dosarul, un consorţiu care are două companii înregistrate în off-shore. Şi după ce semnezi contractul cu compania respectivă, te apuci să elaborezi regulamentul. Primăria construieşte şi amenajează pe banii publici locurile de parcare şi le dă în administrarea companiei străine. De ce? Care este investiţia companiei? Acesta nu e parteneriat, dar hoţie! Din impozitele chişinăuenilor se construiesc locuri de parcare şi apoi tot ei vor achita pentru locul de parcare. Acestea sunt date în administrare pentru 25 de ani unei companii care ia 90% din venituri. Hoţie! Se vor amenaja parcări peste tot? Noi considerăm contractul semnat drept unul nul”, a menţionat el.

Citiţi continuarea articolului pe Jurnal de Chişinău