Cum reuşeşte Elveţia să rămână liderul industriei mondiale a ceasurilor

Cum reuşeşte Elveţia să rămână liderul industriei mondiale a ceasurilor
Sursa: jurnal.md/capital.ro Foto: business24.ro 24.03.2017 08:28
Industria elveţiană a ceasurilor trece prin momente dificile, exporturile acesteia scăzând anul trecut cu circa 9% până la 19,4 miliarde de franci elveţieni. Cu toate acestea, Elveţia rămâne liderul mondial al industriei ceasurilor, iar piesele cele mai căutate au valori cuprinse între 500 şi 3.000 de franci elveţieni.

Conform datelor Federaţiei Producătorilor Elveţieni de Ceasuri (FIS), valoarea totală a exporturilor elveţiene de ceasuri este de 19,4 miliarde de franci, adică 18,1 miliarde de euro, corespunzătoare unei producţii totale anuale de 25,4 milioane de unităţi.

În acelaşi timp, Hong Kong – al doilea mare producător de ceasuri din lume după cifra de afaceri a industriei – produce circa 241.000 de piese, de aproape zece ori mai multe decât Elveţia, a căror valoare totală atinge însă numai 9,2 miliarde de euro.

China, stat care produce anual nu mai puţin de 652 de milioane de ceasuri, atinge o valoare de 5,4 miliarde de euro. Franţa ocupă locul patru din lume în privinţa valorii ceasurilor produse, cu 2,7 miliarde de euro, care corespund unei producţii de 7,3 milioane de piese. În Germania sunt asamblate anual circa 21,9 milioane de ceasuri care corespund unei valori totale de 2,2 miliarde de euro.

Diferenţele majore între producţie şi valoarea acesteia sunt mult mai uşor de înţeles dacă luăm în calcul preţul mediu al unui ceas asamblat în fiecare dintre aceste state. Astfel, valoarea media a unei piese elveţiene este de 656 de euro, în timp ce un ceas produs în Hong Kong are un preţ mediu de doar 22 de euro.

În China diferenţa este chiar mai mare, preţul mediu al unui ceas fiind de numai 3,7 euro. Aceste preţuri medii arată cât de importantă este pentru Elveţia zona ceasurilor mecanice, în mare parte asamblate manual. Conform FIS însă, exact în acest punct piaţa înregistrează cel mai mare recul.

Ce caută clienţii de ceasuri elveţiene

Vânzările de ceasuri cu preţuri mai mari de 3.000 de franci elveţieni (2.780 de euro) au scăzut anul trecut cu 8,6% ca volum şi cu 11,6% ca valoare. O scădere majoră, de 11,3% ca volum şi 10,1% ca valoare, a fost înregistrată şi în zona ceasurilor cu preţuri mai mici de 200 CHF (185 euro). În acelaşi timp, ceasurile cu preţuri cuprinse între 185 de euro şi 463 euro (500 CHF), au înregistrat un recul de 8,6% în domeniul vânzărilor şi de 9,5% în cel al valorii.

Mult mai puţin afectată de problemele industriei par ceasurile cu preţuri între 500 CHF (463 euro) şi 3.000 CHF (2.780 euro). Vânzările acestora au scăzut anul trecut cu doar 3,6%, iar valoarea lor cu nu mai mult de 3,9%. Asta arată că majoritatea clienţilor de ceasuri optează în prezent pentru piese de valoare medie (500 – 3.000 CHF). De altfel, în acest interval de preţ se încadrează şi majoritatea ceasurilor prezentate în aceste zile la Baselworld 2017.

Ştiri similare

ULTIMELE ŞTIRI