Notara a figurat şi în raportul Kroll, devenind unul din acţionarii Unibank, după ce s-a împrumutat cu milioane de lei. Între timp, deşi compania „Avia Invest”, proprietara Aeroportului Internaţional Chişinău, a fost amendată cu 5,18 milioane de lei pentru că ar fi favorizat „Aeroport Handling” în detrimentul singurului său concurent, la un an şi jumătate de la aplicarea amenzii, banii încă nu au ajuns în bugetul statului, iar compania defavorizată susţine că tratamentul discriminatoriu continuă şi astăzi, aceasta ajungând de la o cotă de piaţă de 35% la doar 3%, scrie Ziarul de Gardă.
 
Compania „Aeroport Handling” a fost fondată de stat în 2002, pentru deservirea la sol a aeronavelor care aterizau pe teritoriul Aeroportului Internaţional Chişinău (AIC). Ulterior, pachetul de acţiuni a fost atribuit Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor. Timp de peste un deceniu, această companie de stat a fost cel mai important operator cu activitate de deservire la sol a aeronavelor. În aprilie 2014, la scurt timp după concesionarea Aeroportului, statul vinde şi această proprietate contra sumei de 27,6 milioane de lei, chiar dacă mai mulţi experţi considerau că preţul societăţii era, de fapt, mult mai mare.
 
Vânzare, la două luni, fără profit

 
Cumpărătorul companiei „Aeroport Handling” devine firma „Valan Internaţional Cargo Charter”. La doar două luni de la achiziţie, pe 29 mai 2014, compania însă hotărăşte să cedeze acţiunile, vânzându-le către „Air Clasica” SRL, firmă care face parte din imperiul controversatului primar de Orhei, Ilan Şor. Preţul tranzacţiei a fost practic similar cu cel cu care „Valan Internaţional Cargo Charter” a procurat „Aeroport Handling” de la stat, aproximativ 28 de milioane de lei.

„Pot să vă spun doar că am vândut din raţiuni economice, după ce unele proiecte pe care le preconizam nu s-au realizat”, a declarat Eugen Zagrebelnîi, şeful Departamentului comercial al companiei „Valan Internaţional Cargo Charter”, cea care practic nu a avut niciun profit după tranzacţia cu statul. „Air Clasica” era administrată în momentul semnării contractului de vânzare-cumpărare a „Aeroport Handling” de către Egor Ertagaev, iar fondator era compania din Marea Britanie „Wester Alliance LLP”, reprezentată în R. Moldova de către Teodor Duca, tot el administratorul companiei „Airklassika International”.
 
În aprilie 2015 SA „Aeroport Handling” s-a transformat în SRL. Înainte de asta, unic proprietar al companiei a devenit „Air Handling” SRL, agent economic fondat în 2014 de Întreprinderea cu Capital Străin „Air Clasica”. În iunie 2016, proprietar al „Air Handling” devine firma „Air Clasica” SRL. Este, de fapt, acelaşi SRL, doar că, în mai 2016, compania britanică „Wester Alliance LLP” este înlocuită în calitatea de fondator cu Egor Ertagaev, cel care este şi administratorul firmei, astfel capitalul social nu mai este unul străin, agentul economic schimbându-şi, practic, denumirea.
 
Tranzacţia din luna august de la notarul din GBC 

Ziarul de Gardă mai scrie că cea mai interesantă tranzacţie în care a fost implicat fostul bun al statului a avut loc recent, la 25 august 2016, când „Air Clasica” a luat decizia de a vinde 13% din capitalul social al „Air Handling”, cea care deţine „Aeroport Handling”. Deşi firma avea un capital social de 27,95 milioane de lei, preţul cu care practic a fost achiziţionată de la stat „Aeroport Handling”, „Air Clasica” a vândut, conform informaţiilor din contractul de vânzare-cumpărare semnat la 25 august 2016, cele 13% contra sumei de 10,82 de milioane de lei, semn că şi preţul real al „Aeroport Handling” este de câteva ori mai mare decât cel cu care a fost privatizat de autorităţi în aprilie 2014. De fapt, în contractul de vânzare – cumpărare se specifică faptul că valoarea nominală a celor 13% este de 3,63 de milioane de lei. În urma tranzacţiei din august 2016, coproprietar al „Air Handling” şi partener al „Air Clasica” în această afacere devine firma „Fly Petrol”, fondată în mai 2016 de cetăţeanul american, născut însă în R. Moldova, Filipp Gurvits, cel care a şi semnat contractul cu Egor Ertagaev, reprezentantul „Air Clasica”.
 
Contractul de vânzare-cumpărare a 13% din „Air Handling” a fost semnat în clădirea Global Business Center (GBC) din bd. Dmitrie Cantemir 1/1, bloc care aparţine, prin intermediul firmei „Finpar Invest” preşedintelui Partidului Democrat din Moldova (PDM), Vladimir Plahotniuc, fiind şi oficiul de business al controversatului politician şi om de afaceri. Notara care a oficializat afacerea, Olga Bondarciuc, a autentificat anterior mai multe procuri şi documente care vizau afacerile lui Plahotniuc, precum şi procuri pe numele lui Andrian Candru, finul lui Plahotniuc, actualul preşedinte al Parlamentului, dar şi diverse contracte de vânzare-cumpărare dintre firme afiliate lui Plahotniuc. În 2013, Plahotniuc prezenta în Parlament un document autentificat de Bondarciuc prin care se menţiona că nu ar fi fost monitorizat de Interpol. Tot Olga Bondarciuc a figurat şi în raportul companiei Kroll, cea care investighează fraudele de miliarde din sistemul bancar.
 
Notara, împreună cu alte 20 de persoane şi entităţi, în august 2012, a achiziţionat Unibank. Ea a cumpărat 4,58 la sută din acţiunile Unibank împrumutându-se cu 4,5 milioane de lei de la un oarecare Nicolae Cutroglo, iar cu alte 12 milioane de lei de la firma „Harrogate Consulting LLP” din Marea Britanie.
 
Gurvits despre avocatul cu acelaşi nume al lui Plahotniuc

Solicitat de Ziarul de Gardă, Filipp Gurvits a declarat că a cumpărat cele 13% din capitalul social al „Air Handling” pentru el, nefiind un intermediar în această afacere. Acesta a admis că este rudă „nu foarte apropiată” cu Valentin Gurvits, avocat originar din Ucraina, dar care activează în SUA, cel care l-a reprezentat anterior pe Vladimir Plahotniuc. Totuşi, Filipp Gurvits susţine că nu-l cunoaşte pe Plahotniuc decât din ziare. Gurvits a catalogat faptul că tranzacţia a fost semnată şi autenficată în faţa notarului Olga Bondarciuc, care activează în incinta GBC, drept „o coincidenţă”. În final, acesta s-a interesat de unde deţinem aceste informaţii, întrebându-ne ce urmează să publicăm şi precizând că asocierea cu numele la care am făcut referire în discuţie nu i-ar face bine. Contactat de ZdG, serviciul de presă al PD a declarat: „Domnul Vlad Plahotniuc nu cunoaşte nimic despre existenţa contractului la care vă referiţi”.