Întreprinzătorii confirmă beneficiile comerţului liber cu UE aduse vânzărilor şi angajaţilor.

Compania „Orhei Vit”, care produce sucuri, fructe şi legume conservate a declarat că acordul privind zona de liber schimb cu UE a dus la majorarea vânzărilor cu până la 25%.

Compania „Zernoff”, care produce alcool, a raportat că exporturile sale spre Uniunea Europeană au crescut de zece ori.

Compania „Ionel” din Chişinău a confirmat că exporturile spre Uniunea Europeană le-au permis să ofere angajaţilor săi şansa de a lucra în Republica Moldova.

Vinăria „Etcetera” a subliniat că exporturile spre UE reprezintă până la 25% din vânzările sale.

Companiile au mai subliniat că nu le este frică de piaţa UE, unde concurează cu produse de o calitate înaltă.

De fapt, produsele din Republica Moldova sunt apreciate de cele mai prestigioase branduri din Europa: cablurile electrice din Republica Moldova sunt folosite de cele mai prestigioase branduri de maşini europene ca Audi, BMW, Mercedes-Benz, Maserati, Mini şi Porsche. Fabricile de vestimentaţie din Republica Moldova coase haine şi pentru brandurile de lux europene, inclusiv pentru Giorgio Armani. Iar ADD Grup, care produce contoare electrice inteligente, a ajuns la concluzia că nu există nicio contradicţie între modul de operare pe piaţa UE şi pe piaţa rusească.

Experienţa oamenilor de afaceri din Moldova confirmă statisticile despre exporturile din Republica Moldova: în 2016, exporturile către Uniunea Europeană au reprezentat 60% din exporturile totale ale ţării, iar valoarea acestora a crescut cu 7,7% în 2016.  Produsele principale ce sunt exportate către Uniunea Europeană  sunt cablurile electrice, îmbrăcămintea şi articolele tricotate, scaune pentru autovehicule, seminţe de floarea soarelui, grâu, bare de oţel, nuci şi încălţăminte.

Creşterea ulterioară a exporturilor către Uniunea Europeană este posibilă dacă sunt implementate reformele descrise în Acordul de Asociere.

Mai multe informaţii despre comerţul dintre UE şi Republica Moldova.