Este deja a doua prelungire a termenelor la acest proiect care urma să fie finalizat încă în anul 2015.

„Documentul a fost elaborat, luând în considerare progresul lent înregistrat de antreprenori la executarea lucrărilor, datorat în general incapacităţii financiare a acestora”, explică Ministerul Economiei, care nu oferă detalii despre ce fel de companii străine este vorba şi care segmente de drumuri nu au fost reabilitate.

Prin semnarea acestui amendament este facilitată disponibilitatea mijloacelor financiare necesare pentru a finanţa lucrările de reabilitare, serviciile de consultanţă în supervizarea lucrărilor şi implementarea proiectului, pe parcursul duratei de execuţie a lucrărilor, a perioadei de notificare a defecţiunilor şi a perioadei de prestare a serviciilor de consultanţă, scrie Mold-Street.

Extinderea perioadei de valabilitate a creditului, în urma semnării Amendamentului va facilita diminuarea mijloacelor financiare care ar putea fi utilizate din bugetul de stat pentru finalizarea proiectului, în cazul lipsei surselor acordate iniţial în baza Contractului de Finanţare, mai susţin autorităţile..

În acelaşi timp extinderea este condiţionată de majorarea marjei, care a crescut după prima extindere de  la 0,68% la 0,98%.

Valoarea nouă a marjei ar putea varia între 0.995% - 1.02% anual, ceea ce reprezintă o majorare de până la 0.038% sau costuri suplimentare care pot varia între 82.900 euro până la 126.000 (sau 1,7 milioane - 2,6 milioane lei).

Totodată, pentru perioada extinsă se va achita şi un comision de angajament adiţional de aproximativ 68.700 euro (1,43 milioane).

În consecinţă, în urma extinderii apar costuri suplimentare care variază între 151.600 şi 194.700 euro, sau circa 1,8 milioane - 2,7 milioane lei.

Pe de altă parte, dacă Guvernul nu extinde termenul, costurile de finalizare a lucrărilor ar urma să fie acoperite din sursele bugetare.