În 2016, volumul transbordărilor de mărfuri în vrac a crescut cu 3%, atingând nivelul de circa 755 de mii de tone, iar volumul transbordării de mărfuri în containere maritime a crescut cu 10 la sută, atingând cifra de 118 mii de tone.

Mai mult de jumătate din volumul total de mărfuri transbordate în vrac l-a constituit exportul de cereale de origine moldovenească, seminţe oleaginoase şi ulei vegetal, iar 34% - importul produselor petroliere.

Produsele cerealiere, seminţele oleaginoase şi uleiul vegetal au fost livrate în prin intermediul navelor maritime spre ţările din Uniunea Europeană situate în Zona Mediteraneană. Produsele petroliere au fost livrate în Portul Giurgiuleşti în mare parte prin intermediul navelor maritime din bazinele Mării Negre şi Mării Mediterane, precum şi prin intemediul barjelor maritime şi reţelei de căi ferate cu ecartament european din România.

Pe lângă exportul de produse agricole şi a produselor petroliere de import, Portul Internaţional Liber Giurgiuleşti este utilizat frecvent şi pentru importul materialor de construcţie, sodă calcinată, cărbune, cocs de petrol şi echipament agricol.

În timp ce numărul de containere importate în Republica Moldova a scăzut din cauza situaţiei economice dificile, numărul de containere folosite la exportul produselor cerealiere de origine moldovenească, vinului, băuturilor spirtoase, uleiului vegetal şi a altor bunuri a crescut cu 25%.

Principalele destinaţii ale containerelor de export au fost Malaezia (32%), Myanmar (22%), Indonezia (13%), Statele Unite ale Americii (5%) şi China (4%).