Cel mai repede, adică în 2017 şi 2018, vor trebui să fie încheiate lucrările la două tronsoane din Autostrada Transilvania, adică la porţiunea Suplacu de Barcău - Borş (+Oradea) şi la ruta Nădăşelu - Suplacu de Barcău, iar în 2020 ar trebui să fie gata şi rutele Sibiu - Braşov, Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni şi Craiova - Piteşti, potrivit Gandul.info.

Autostrada Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni, a treia pe lista ministerului în Master Planul General de Transport, a fost inclusă în bugetul României la finele anului trecut, iar autorităţile estimau că lucrările vor începe cel târziu în 2016.

„Ne-am angajat cu toţii că rezolvăm şi problemele de dezvoltare economică a unor regiuni care astăzi sunt în dificultate din cauză că nu există o infrastructură rutieră ca suport pentru dezvoltarea economică. Şi atunci dăm drumul la autostrada Ungheni-Iaşi-Târgu Neamţ şi de la Târgu Neamţ la Târgu Mureş variantă de autostradă fazată, că este foarte scumpă, dar zona aceasta ne permite, relieful - mai bine ne ducem autostradă direct şi după aceea drum expres până la Târgu Mureş, astfel încât chiar de-adevăratelea în 2018 să ajungem în situaţia în care şi regiunile istorice să fie legate între ele cu autostradă sau drum expres", spunea în 2015 fostul ministrul al Transporturilor, Ioan Rus.

Master Planul trimis spre aprobare Guvernului arată că, în prezent, se estimează faptul că această şosea de mare viteză va avea, în total, 135 de kilometri care trebuie terminaţi până în 2020 şi va costa 1,129 miliarde de euro.