Agenţii economici, rezidenţi ai parcurilor IT, se vor ocupa de realizarea softurilor la comandă, editarea jocurilor online, editarea altor produse software, activităţi de management al mijloacelor de calcul, prelucrarea datelor, administrarea paginilor web şi a activităţilor conexe, etc.

Aceştia vor achita un impozit unic de 7% din vânzări. Totodată, ei vor fi scutiţi de taxele vamale şi TVA la importul computerelor şi al tuturor echipamentelor necesare.

Parcurile IT pot fi create la solicitarea persoanelor juridice sau fizice, înregistrate în RM în calitate de subiect al activităţii de întreprinzător, care nu au fost în proces de insolvabilitate, lichidare sau restructurare în rezultatul insolvabilităţii, precum şi a căror activitate de întreprinzător nu a fost suspendată.

La crearea parcului Guvernul instituie un organ de stat, Administraţia parcului, cu statut de persoană juridică, care activează pe principii de autofinanţare. Aceasta va fi condusă de un administrator, desemnat de către Guvern, la propunerea Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor, pe un termen de 5 ani.

Sursele de venit ale Administraţiei sunt constituite din cotizaţiile obligatorii ale rezidenţilor parcului, a căror mărime este stabilită de Administraţie, în conformitate cu Regulamentul acesteia, în funcţie de numărul rezidenţilor parcului şi de cifra lor de afaceri.

Rezidenţii parcurilor vor încheia cu Administraţia contracte pe o perioadă de cel puţin patru ani, însă aceştia nu poartă răspundere pentru obligaţiile Administraţiei.

La rândul lor, parcurile vor fi create în baza hotărârilor de guvern, la propunerea Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor.

Termenul de funcţionare a parcului se stabileşte prin hotărâre de Guvern până la 10 ani, cu posibilitatea de prelungire. Tot prin hotărâre de Guvern, la propunerea Ministerului, parcurile pot fi desfiinţate în cazul în care nu realizează obiectivele stipulate în lege şi regulamentul acestuia.