Audi a precizat că în 2015 a înregistrat un profit operaţional de 4,84 miliarde de euro, faţă de 5,15 miliarde de euro în 2014, astfel că marja sa operaţională a scăzut până la 8,3%, de la 9,6% în 2014. În schimb, rivalul Mercedes-Benz a înregistrat anul trecut o marjă operaţională de aproape 10%, în condiţiile în care a devansat Audi în termeni de vânzări pentru prima dată după 2010.

De asemenea, Audi a anunţat că în 2015 cifra sa de afaceri a crescut cu 8,6% până la un nivel record de 58,4 miliarde de euro, în timp ce vânzările de automobile marca Audi au crescut şi ele cu 3,6%, până la un record de 1,8 milioane de unităţi. Cu toate acestea, profitul net al Audi a scăzut la 4,3 miliarde euro în 2015, de la 4,4 miliarde euro în 2014, în condiţiile în care cheltuielile legate de scandalul „Dieselgate” s-au ridicat la 228 milioane de euro.

Grupul Volkswagen este implicat în prezent într-un scandal de amploare după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. La rândul său, Audi a recunoscut că în cazul său 2,1 milioane de maşini pe plan global au fost echipate cu acel software care permitea vehiculelor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu şi în timpul operaţiunilor normale.

„Regretăm că acest lucru s-a întâmplat. Ne vom asigura că va exista o transparenţă deplină şi că vom rezolva această problemă” a spus directorul general de la Audi, Rupert Stadler.

Având în vedere că Audi este principalul contributor la profitul realizat de Volkswagen, rezultatele publicate joi de Audi constituie un semnal de avertizare cu privire la performanţele întregului grup Volkswagen. Luna trecută, Volkswagen a informat că a decis să amâne publicarea rezultatelor pentru 2015 până la finele lunii aprilie deoarece efectele financiare ale scandalului „Dieselgate” rămân încă neclare. Grupul german a constituit deja un provizion de 6,7 miliarde euro în trimestrul al treilea 2015 pentru a acoperi costul rechemării în service a autovehiculelor implicate în acest scandal.