„Am putea prezenta o primă variantă a proiectului încă din acest an, care va reprezenta baza unui sistem european de taxare pentru conducătorii de maşini şi camioane, valabil în toate statele care au optat pentru aplicarea unei taxe de drum”, a explicat Violeta Bulc, comisarul european pentru Transporturi.

 Comisarul a precizat că speră că proiectul va fi susţinut şi de Germania. „Valoarea taxei ar fi direct proporţională cu numărul de kilometri parcurşi”.

În iunie 2015, Germania a amânat introducerea unei controversate taxe pe autostrada, după ce Uniunea Europeana a anunţat că va cere în justiţie anularea acesteia. Executivul UE a susţinut la acea vreme că noua taxa discriminează şoferii străini, aţa ca a trimis un avertisment Germaniei.

Planul Germaniei era ca să introducă un nou sistem din 2016, ce presupunea o taxa anuală de până la 130 de euro pentru folosirea reţelei de autostrăzi. Şoferii germani ar fi urma să îşi recupereze banii printr-o deducere fiscală, însă aceasta posibilitate nu se aplica proprietarilor de maşini înmatriculate în alte state UE, motiv pentru care Comisia Europeana a acuzat Germania de discriminare.

Guvernul de la Berlin estima anul trecut că prin aceasta schema va obţine aproximativ 500 de milioane de euro anual pentru a cheltui pe infrastructura rutieră. Comisia Europeană a insistat pentru un sistem de taxare proporţional, bazat pe distanţă, aţa cum a reuşit să obţină în cazuri similare în Austria şi Slovenia.