Samsung se aşteaptă la o creştere de sub 10% a vânzărilor de smartphone-uri şi tablete, din cauza încetinirii cererii şi a intensificării concurenţei. Joi, acţiunile Samsung Electronics au scăzut la Bursa de la Seul cu 2,55% la 1.145 woni.

În trimestrul patru din 2015, Samsung a vândut 81,3 milioane de smartphone-uri, în creştere cu şase milioane de unităţi faţă de perioada similară din 2014, arată datele companiei Strategy Analytics, în timp ce grupul american Apple a vândut 74,8 milioane de telefoane mobile inteligente, în creştere cu 300.000 de unităţi. Cota de piaţă a grupului sud-coreean s-a situat la 20,1% în ultimele trei luni din 2014, în timp ce cota de piaţă a fost de 18,5%.

Pe ansamblul anului trecut, Samsung a livrat 319 milioane de smartphone-uri, depăşind Apple, cu 231 de milioane de unităţi. Cota de piaţă a celor două companii s-a situat în 2015 la 22,2% şi, respectiv, 16,1%.

Pe locul trei s-a aflat grupul chinez Huawei Technologies, cu 107 milioane de smartphone-uri vândute, urmat de rivalele interne Lenovo şi Xiaomi.