Rezultatele preliminare ale testelor au arătat că emisiile vehiculelor produse de Renault şi alţi constructori auto străini depăşesc limitele, a anunţat joi ministrul francez al Ecologiei şi Transporturilor, Segolene Royal.

'Conform condiţiilor de la testele efectuate pentru a obţine aprobarea comercializării vehiculelor, maşinile noastre îndeplinesc standardele privind emisiile', a afirmat directorul de vânzări al Renault, Thierry Koskas.

Guvernul francez a înfiinţat o comisie guvernamentală pentru a testa emisiile poluante a 100 de automobile, după ce grupul german Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de motoare diesel cu un software care falsifică emisiile poluante.

Săptămâna trecută, Guvernul francez a anunţat că 11 vehicule, provenite atât de la producători francezi cât şi internaţionali, au fost testate iar rezultatele au arătat că niciun alt producător, în afară de Volkswagen, nu a utilizat un software care să falsifice rezultatele testelor de poluare. Însă rezultatele au arătat că emisiile unor automobile Renault, alături de alte automobile produse de constructori străini, depăşesc limitele privind emisiile de dioxid de carbon şi oxizii de azot.

În cadrul investigaţiilor, ofiţerii antifraudă au efectuat săptămâna trecută o serie de percheziţii la birourile Renault, iar dezvăluirea acestor percheziţii a dus joi la căderea cu până la 22% a cotaţiei acţiunilor Renault.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.