Bentley a precizat că în 2015 a livrat 10.100 de autoturisme, faţă de recordul de 11.020 unităţi livrate în 2014. În timp ce a înregistrat rezultate solide pe restul pieţelor, în China livrările Bentley au scăzut cu aproape 60%, până la 1.615 unităţi, în 2015, de la 2.560 unităţi, în 2014.

'Performanţele pozitive înregistrate de Bentley Motors anul trecut au fost susţinute de creşterile de vânzări în cele mai importante regiuni', a declarat directorul general al companiei, Wolfgang Durheimer.

Cea mai importantă regiune pentru Bentley a fost America de Nord, unde constructorul a livrat anul trecut 2.864 de autoturisme, echivalentul a 28% din vânzările globale, în scădere uşoară totuşi faţă de 3.186 unităţi în 2014.

În schimb, pe piaţa din Europa, vânzările Bentley au crescut cu 10%, până la 1.695 unităţi. De asemenea, Bentley a înregistrat vânzări record în Coreea de Sud, Japonia şi Orientul Mijlociu.

Aceste rezultate demonstrează că producătorii de automobile de lux nu sunt imuni la condiţiile dificile prin care trece în prezent piaţa auto din China, cea mai mare din lume.

Marţi, constructorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce Motors a anunţat şi el că vânzările sale un scăzut în 2015 din cauza înjumătăţirii livrărilor pe piaţa chineză. La nivel global, Rolls-Royce a vândut anul trecut 3.785 de autoturisme, în scădere faţă de recordul de 4.063 de unităţi, înregistrat în 2014.

Mărcile de lux au fost afectate în ultimele luni de încetinirea economiei chineze, a doua mare economie a lumii, care a suferit de pe urma prăbuşirii pieţei bursiere, devalorizării monedei naţionale şi campaniei guvernamentale de limitare a consumului de produse de lux.

Obiectivul strategic al celor de la Bentley este acela de a vinde 15.000 de automobile în anul 2018.