Activitate necesară şi obligatorie cândva pentru unii pentru a-şi procura produse de bază, statul la coadă e o adevărată plăcere pentru alţii, care preferă să aştepte liniştiţi în faţa unui magazin, chiar şi în cazurile în care ar putea rezerva online ce doresc, scrie Business Magazin.

Statul la coadă este considerat o activitate plăcută în special de tineri şi adolescenţi, scrie New York Times. Unora le place pentru că le permite să câştige bani fără a face ceva care i-ar putea duce la probleme cu poliţia, altora pentru sentimentul de comunitate care se creează între cei care aşteaptă să le vină rândul la cumpărături. Mai sunt şi cei cărora le place sentimentul împlinirii care-i încearcă atunci când pun mâna pe produsul dorit după efortul depus prin statul la coadă vreme de ore în şir ori aşteptarea şi incertitudinea obţinerii produsului dorit.

Statul la coadă de plăcere este o tendinţă care se remarcă în diferite zone ale lumii, de la New York la Londra sau Tokio ori Berlin, mai ales în faţa magazinelor de streetwear. Nu puţini tineri sau adolescenţi ajung să stea la rând deoarece declinul mallurilor le-a redus opţiunile în materie de locuri unde şi-ar putea petrece timpul în grup, susţine Noah Callahan-Beyer, redactorul-şef al unei reviste pentru tineri care a publicat un serial despre evoluţia acest fenomen. Coada este astfel privită ca un loc în care poţi sta cu prietenii ori să-ţi faci alţii noi şi care-ţi oferă posibilitatea să te lauzi pe reţelele de socializare online după ce ai reuşit să cumperi produsul dorit.