Titlurile filmelor care vor fi proiectate în secţiunea Semaine de la Critique au fost anunţate printr-o conferinţă de presă, vineri, de Charles Tesson, delegatul general al acestei secţiuni paralele a Festivalului de la Cannes.

Conferinţa de presă a fost difuzată pe site-ul oficial şi pe conturile de Facebook, Twitter şi YouTube ale secţiunii Semaine de la Critique.

10 scurtmetraje în competiţie

În competiţia dedicată scurtmetrajelor au fost selecţionate peliculele ”Selva”, de Sofía Quirós Ubeda, ”Möbius”, de Sam Kuhn, ”Real Gods Require Blood”, de Moin Hussain, ”Jodilerks Dela Cruz, Employee of the Month”, de Carlo Francisco Manatad, ”Los Desheredados (Les Déshérités)”, de Laura Ferrés, ”Ela - Skice na Pozegnanie / (Ela - Sketches on a Departure)”, de Oliver Adam Kusio, Najpiękniejsze fajerwerki ever (The Best Fireworks Ever)”, de Aleksandra Terpinska, ”Tesla: Lumière Mondiale”, de Matthew Rankin, ”Les enfants partent à l’aube”, de Manon Coubia, şi ”Le Visage”, de Salvatore Lista.

Regizorii acestor 10 scurtmetraje din competiţie vor participa la Next Step, un atelier de formare profesională şi consiliere, care îi vor ajuta pe tinerii cineaşti să facă tranziţia spre lungmetraj.

3 proiecţii speciale pentru scurtmetraje

Vor avea loc trei proiecţii speciale ale unor lungmetraje, ce nu au fost incluse în competiţie: ”After School Knife Fight”, de Caroline Poggi şi Jonathan Vinel, ”Coelho Mau (Mauvais Lapin)”, de Carlos Conceiçao, şi ”Les Îles”, de Yann Gonzalez.

7 lungmetraje în competiţie

Lungmetrajele selecţionate în 2017 în competiţia acestei secţiuni sunt ”La familia”, de Gustavo Rondón Córdova, ”Los Perros”, de Marcela Said, ”Oh Lucy!”, de Atsuko Hiranayagi, ”Gabriel e a montanha”, de Fellipe Gamarano Barbosa, ”Ava”, de Léa Mysius, animaţia ”Tehran Taboo (Téhéran Tabou)”, de Ali Soozandeh, şi documentarul ”Makala”, de Emmanuel Gras.

3 filme în afara competiţiei

În afara competiţiei vor avea loc trei proiecţii speciale, inclusiv a filmului care va deschide secţiunea Semaine de la Critique - ”Sicilian Ghost Story”, de Fabio Grassadonia şi Antonio Piazza.

Celelalte două filme din afara competiţiei sunt ”Petit Paysan”, de Hubert Charuel, şi ”Une vie violente”, de Thierry de Peretti.

Filmul de închidere

Lungmetrajul care va închide secţiunea Semaine de la Critique va fi ”Brigsby Bear”, de Dave McCary.

Regizorul brazilian Kleber Mendonça Filho va prezida juriul celei de-a 56-a ediţii a secţiunii Semaine de la Critique din cadrul Festivalului de film de la Cannes.

Kleber Mendonça Filho va fi însoţit în juriul secţiunii Semaine de la Critique de Diana Bustamante Escobar - producător de film şi director artistic al Festivalului din Cartagena, Columbia -, Eric Kohn - redactor-şef al publicaţiei cinematografice americane Indiewire -, Hania Mroué - directoarea cinematografului Metropolis din Liban - şi Niels Schneider - actor recompensat cu premiul César pentru cea mai bună speranţă masculină.

Juriul secţiunii Semaine de la Critique atribuie trei trofee: Grand Prix Nespresso şi Prix Révélation France 4, pentru unul sau mai multe dintre cele şapte lungmetraje din competiţie, şi Prix Découverte, pentru unul dintre cele 10 scurtmetraje ale secţiunii.

Semaine de la Critique, secţiune paralelă a Festivalului de Film de la Cannes, a fost creată de Sindicatul francez al criticilor de cinema, în 1962, cu scopul de a descoperi şi de a promova filmele de început din carierele unor cineaşti tineri. Printre regizorii care au debutat pe plan internaţional cu filme incluse în Semaine de la Critique se află nume sonore ale cinematografiei mondiale, precum Bernardo Bertolucci, Ken Loach, Wong Kar Wai, Jacques Audiard, Arnaud Desplechin, Bertrand Bonello, Alejandro González Iñárritu şi Jeff Nichols.

Cea de-a 56-a ediţie a secţiunii Semaine de la Critique se va desfăşura în perioada 18-26 mai.