Conţinutul nutriţional al fructului de mango

100 grame de mango conţine 60 de calorii, 0,82 gram de proteine, 0,38 grame de grăsime, 14,98 de grame de carbohidraţi (din care 13,66 de grame de zahăr) şi 1,6 grame de fibre, 36,4 mg de vitamina C, 54 micrograme de vitamina A şi 43 micrograme de acid folic.

Mango mai conţine, vitamina B-6, vitamina K, potassium, calciu şi fier, precum şi antioxidanţi, cum ar fi zeaxantina şi betacaroten.

Ce beneficii potenţiale pentru sănătate are consumul de mango

Menţinerea vederii sănătoase – Vitamina A, prezentă sub forma beta carotenului, şi zeaxantina, ajută la păstrarea pielii şi a ochilor sănătoşi.

Reglarea nivelului de glucoză
– Fibrele conţinute de fructul de mango ajută la menţinerea unui nivel scăzut al glucozei şi la absorbţia acesteia la nivelul fluxului de sânge.

Un studiu al Federaţiei Societăţilor Americane de Biologie Experimentală a arătat efectele pozitive ale consumului de mango, legate de menţinerea glucozei la un nivel sănătos. Cercetătorii participanţi la studiu au concluzionat, ca şi cei ce au participat la studiul publicat în “Nutrition and Metabolic Insight”, că fructul de mango poate ajuta la reglarea nivelului de glucoză în cazul persoanelor ce suferă de obezitate.

Sănătatea tractului digestiv – Datorită cantităţii de apă şi a conţinutului bogat în fibre, fructul de mango ajută la prevenirea constipaţiei şi la păstrarea unui tract digestiv sănătos. Deopotrivă, enzimele digestive ce pot descompune proteinele ajută la facilitarea digestiei.

Protejarea organismului
– Fibrele dietetice prebiotice prezente în mango încurajează dezvoltarea bacteriilor benefice pentru organism. De asemenea, acidul galic şi vitamina C protejează organismul de virusuri şi întăresc sistemul imunitar.

Prevenirea oboselii şi a insomniei – O dietă ce presupune consumul de mango ajută la prevenirea oboselii nervoase. Enzimele ce intră în componenţa fructului de mango acţionează asupra sistemului nervos prevenind astfel insomnia şi senzaţia de oboseală.

Normalizarea tensiunii arteriale
– Potasiul, electrolitul prezent în mango este un element important ce ajută la menţinerea unei tensiuni arteriale normale şi la reducerea bătăilor inimii.

Prevenţie împotriva cancerului – Antioxidantul polifenolic existent în mango ajută la prevenirea cancerului la sân şi a celui de colon. Mai mult, studiile au descoperit că flavonoidele prezente în mango, precum alfa carotenul, beta carotenul şi beta criptoxantina previn dezvoltarea celulelor canceroase în corp şi reprezintă elemente importante în lupta împotriva diferitelor tipuri de cancer.

Prevenirea astmului
– Persoanele ce consumă nutrienţi precum beta carotenul, prezent în fructul de mango, au şanse mai mici de a dezvolta astm.

Formarea colagenului – Vitamina C oferită de fructul de mango contribuie la stimularea producerii colagenului.

Menţinerea rezervei alcaline a organismului – Fructul de mango poate ajuta la menţinerea rezervei alcaline a organismului datorită acizilor prezenţi în acesta precum acidul tartric, acidul citric şi acidul malic.