Filmul ”Deepwater Horizon” a fost lansat în SUA vineri în stilul clasic al Hollywood-ului de a dramatiza evenimente reale, inspirate din scandalurile corporaţiilor, precum ”A Civil Action” sau ”erin Brockovich”. Aceste filme adesea au schimbat opinia publică legată de anumite evenimente, chiar şi după ce companiile au cheltuit miliarde de dolari pentru campanii proprii de PR.

Dacă se va dovedi că va fi şi cazul ”Deepwater”, gigantul din energie British Petroleum ar putea să se aştepte la evenimente importante în viitorul apropiat.

Noul film, o producţie de 100 de milioane de dolari a Lions Gate, îi va avea în rolurile principale pe Mark Wahlberg şi Kate Hudson şi nu se sfieşte să îi portretizeze dur pe executivii BP, care ar fi fost mai interesaţi de bugete şi program decât de siguranţă.

Tratementul pe care Hollywood-ul îl aplică prin film BP, care s-a chinuit să îşi revină după scandalul din 2010 când 11 muncitori şi-au pierdut viaţa şi 3 milioane de barili de petrol s-au vărsat în Golful Mexic în 87 de zile.

Chiar şi în acest an rezultatele financiare continuă să fie afectate de scandalul  din 2010. Până acum, scandalul a costat pe British Petroleum 61 de miliarde de dolari.