„Joe Kaeser şi Tom Enders, din poziţia de CEO ai celor două companii, au lansat un proiect major în domeniul electrificării aviaţiei, al cărui scop este să demonstreze fezabilitatea tehnică a unei serii de sisteme de propulsie hibrid/electrice până în 2020. Ambele companii vor avea contribuţii semnificative în proiect şi au format o echipă de 200 de persoane pentru a contribui la avansul leadershipului european în inovaţie şi a dezvolta aeronava electrică”, se arată în comunicat.

Tom Enders, CEO Airbus, a precizat că zborurile electrice sau hibrid-electrice reprezintă una dintre marile provocări din aceste vremuri, ţinta fiind zero-emisii.

„Progresul realizat în acest domeniu, alături de partenerii noştri industriali sau guvernamentali, în doar câţiva ani este extraordinar, culminând cu zborul aeronavei noastre electrice E-Fan de anul trecut. Credem că până în 2030 aeronavele de pasageri sub 100 de locuri pot fi propulsate de sisteme hibrid şi suntem hotărâţi să explorăm această posibilitate cu parteneri ca Siemens”, a adăugat Enders.

Potrivit comunicatului, sistemele de propulsie hibrid electrice pot reduce semnificativ consumul de combustibil al aeronavei şi reduce zgomotul.

„Ţinta europeană este de a reduce emisiile de CO2 cu 75% până în 2050, comparativ cu valorile din 2000. Aceste ţeluri ambiţioase nu pot fi atinse prin tehnologii convenţionale. Grupul Airbus şi Siemens plănuiesc să dezvolte împreună prototipuri pentru sisteme de propulsie variate, pe clase de putere ce vor merge de la câteva sute de kilowaţi la 10 sau mai mulţi megawaţi. Aceste sisteme ar putea fi utilizate pentru zboruri locale, scurte, aeronave cu mai puţin de 100 de locuri, elicoptere sau UAV-uri (Unmanned Aerial Vehicles) până la clasicele călătorii pe distanţe scurte şi medii”, se mai arată în document.

Ambele companii, împreună cu austriecii de la Diamond Aircraft, au prezentat iniţial o aeronavă hibrid în 2011. De atunci, Siemens are în dezvoltare un motor electric pentru aeronave care furnizează de cinci ori mai multă putere păstrând aceeaşi greutate.

Grupul Airbus intenţionează să accelereze dezvoltarea componentelor şi sistemelor tehnice o dată cu extinderea capacităţii de la Ottobrunn/Taufkirchen prin hub-ul E-Aircraft System House. Compania Siemens este determinată să poziţioneze sistemele de propulsie hibridelectrice ca o viitoare activitate de business. Partenerii au agreat să colaboreze exclusiv în zonele de dezvoltare selectate. În paralel, ambele companii vor continua să lucreze împreună cu partenerii curenţi pentru aeronavele mici - cu mai puţin de 20 de scaune.