Problema trenurilor în India este una mult prea bine cunoscută, însă statul se pare că are de gând să îmbunătăţească situaţia prin introducerea unui tren de mare viteză. Iar pe o anumită secţiune de cale ferată, acesta se pare că va circula sub apă, dacă este să dăm crezare informaţiilor oferite de către publicaţia Interesting Engineering. Secţiunea ar urma să aibă o lungime de 21 de kilometri, în timp ce toată linia, cuprinsă între oraşele Ahmedabad şi Mumbai, ar măsura aproximativ 508 kilometri. Cu excepţia acelor 21 de kilometri, calea ferată va fi suspendată pe toată lungime ei.

În condiţiile în care trenul va circula cu viteza de 350 de kilometri la oră, o cursă între cele două oraşe ar urma să dureze în jur de două ore. În prezent, o călătorie similară durează aproximativ 6 ore şi jumătate. Ahemdabad este un oraş cu peste 5,5 milioane, în timp ce Mumbai este centrul financiar şi comercial al Indiei şi cel mai mare oraş din ţară. Totul va fi posibil graţie unor împrumuturi din partea statului japonez. Chiar dacă vor apărea unele probleme care vor duce la o creştere a costurilor, japonezii se pare că nu vor da înapoi şi vor continua să finanţeze proiectul, cerând, în schimb, o dobândă relativ mică pentru următorii 50 de ani.

Termenii împrumutului nu au fost stabiliţi, dar site-urile din India susţin că japonezii vor acoperi în jur de 81%. Proiectul ar putea avansa mult până la finalul anului curent. Construcţia ar putea începe în anul 2018. India este una dintre economiile în dezvoltare ale planetei (membră a grupului BRICS, alături de Brazilia, Rusia, China şi Africa de Sud), iar sectorul de afaceri ar putea beneficia enorm de pe urma unui tren de mare viteză care va lega două dintre cele mai mari oraşe.